Az autóklíma egy sok alkatrészből álló komplex rendszer. Lehet, hogy csupán egyetlen alkatrész hibásodik meg, de amikor bekapcsolnánk a klímát, nem történik semmi. Tapasztalatunk szerint a klímatöltés csak az esetek 10-15 százalékában segít, minden további alkalommal diagnosztikára és a klímarendszer átvizsgálására van szükség.
A vizsgálat eredményének megfelelően tudunk a meghibásodott alkatrészek javítására vagy cseréjére, és a klíma újratöltésére ajánlatot adni.
Felkészültek vagyunk a hatékony klímajavításra! Legyen szó elpárologtató, klímahűtő javításáról vagy cseréjéről, meghibásodott kompresszor cseréjéről, klímacső javításról, gyártásról, gumicső roppantásról. Műhelyünkben az autóklíma javításhoz elengedhetetlen professzionális Bosch klímatöltő berendezéseket használunk a régi R134a és az új 1234yf hűtőközeggel szerelt autók töltéséhez.
Az autó légkondicionáló berendezéséből évente a hűtőközeg akár 15-20 százaléka is elillanhat. Ha a klímaberendezés nem képes lehűteni a levegőt valószínű, hogy a rendszerben kevés a gáz, vagy az teljesen el is távozott. Ebben az esetben a klímagáz mennyiségét a gyári értékekre kell visszaállítani. A töltés az R134a, illetve a 2012-től szabványos R1234yf gázzal történik. Az autó klímagázból a gyakori használat során, vagy nagy melegben sem fogyaszt többet, nem használja el mint az üzemanyagot. A feltöltés előtt mindenképpen ellenőrizni kell a rendszer tömítettségét. A munkánkat a legkorszerűbb Robinair és Bosch klímatöltő készülékekkel végezzük.
Szivárgást több módszerrel is kereshetünk, például nyomáspróbával vagy kontrasztanyaggal. A nyomáspróba során nitrogénnel töltjük fel a rendszert, hogy megállapítsuk a szivárgás helyét.
A kontrasztanyagot – amely UV fénnyel megvilágítva fluoreszkál - klímatöltő készülékkel juttatjuk be a jármű klímarendszerébe. Az anyag elvegyül a rendszerben található olajban és hűtőközegben, tehát mindenhol jelen lesz a hűtőkörfolyamatban. Szivárgás esetén az olajjal együtt a kontrasztanyag is kilép a rendszerből, majd kicsapódik a szivárgási hely környezetében. Jelenléte UV lámpával megvilágítva kimutatható.
Időszakosan ellenőriztesse a klímarendszer állapotát a saját kényelme és egészsége érdekében.
A karbantartás előnyei: Stabil hőmérsékletet garantál az utastérben, optimalizálja az utastérben levő nedvesség szintjét, megelőzi az alkatrészek korai meghibásodását és a költséges javításokat, a tiszta pollenszűrő pedig véd a légkörben levő szennyező anyagok ellen és csökkenti az allergiás megbetegedések kockázatát.
Éves feladatok: A hűtőközeg mennyiségének és a klímarendszer tömítettségének ellenőrzése. A pollenszűrő cseréje. Az autóklíma antibakteriális és szagellenes kezelése. Az utastér antibakteriális és szagellenes kezelése.
A vírusok terjedésének megakadályozása érdekében nagyon hasznos az ózonos tisztítás, mert az ózongáz az egyik legerősebb fertőtlenítéshez használt hatóanyag, így a levegőben, felületeken megtapadó vírusok, baktériumok és gombák elleni harcban is hatékony segítség. Az ózongázzal történő kezelés során semmilyen vegyszerre nincs szükség, így a tisztítási folyamat környezetbarát. Amikor a rendkívül reaktív ózonmolekulák baktériumokkal, vírusokkal és egyéb szagokat okozó részecskékkel érintkeznek, bekövetkezik az oxidáció, amely során ezek a káros részecskék elpusztulnak, miközben az ózonmolekula oxigénné alakul át a kémiai folyamat végén. Tehát a kezelés után nem marad más, mint friss, oxigéndús levegő.
A klímahűtő, vagy más néven klímakondenzátor a forró, nagynyomású gáznemű hűtőközeget a kompresszorból kapja és folyadékká hűti.
A klímahűtő sérülése gyakran előforduló probléma, mert például ha egy kisebb koccanásban az első lökhárító erősebben megsérül, akkor a klímahűtőt is javítani kell. Továbbá ki van téve a környezi hatásoknak is, például korrozív anyagoknak, a menetszél által beszívott rovarok, növényi anyagok, kavicsok károsító hatásának is. Ezért előfordulhat, hogy megjelenik egy, vagy több lyuk, akár repedés a klímahűtőn és elillan a hűtőközeg.
A hűtőrendszer egyik legfontosabb eleme a klímakompresszor. Ez sűríti össze a párologtatóból érkező gázt és továbbítja a klímahűtőbe, ahol az lehűl és cseppfolyóssá válik, hogy később a párologtatóban ismét gázneművé párologva hőt vonjon el a levegőből. Ez az egyik legsérülékenyebb alkatrész a klímarendszerben, mert nagyon sok mozgó alkatrészt tartalmaz.
Azért, hogy a tömítések ne száradjanak ki, érdemes télen is bekapcsolni a klímát néhány alkalommal, hogy a kenőanyag áramlását biztosítsuk. Így a komponensek korróziója is megelőzhető.
Ha a kompresszort cserélni kell, a javítási költség a több százezer forintot is meghaladhatja. A
felújított klíma kompreszorok gyárival azonos minőséget garantálnak jóval olcsóbban.
A kompresszorok megfelelő működéséhez kenőanyag szükséges. Nagy hőmérsékleten, illetve nyomáson az optimális működéshez és a hosszú élettartamhoz kenésre van szükség.
PAG olaj a legelterjedtebb az R1234A-val és R1234yf-fel üzemelő légkondicionáló rendszerekben. A klímakompresszorok meghibásodásának egyik fő oka az ajánlottól eltérő kenőanyag használata.
A PAG olajat nem szabad univerzális olajokkal keverni, mert nem képesek teljesen elkeveredni és homogén elegyet alkotni, ami a klímakompresszor mechanikai alkatrészeinek ideális kenéséhez szükséges. Továbbá a hideg indulásnál nagyobb sűrűségű és viszkozitású szétvált olaj a klímakompresszor szorosan egymás mellett mozgó alkatrészei között csak korlátozott kenést biztosít. A kenőanyag kiválasztásánál minden esetben követni kell a gyártó útmutatását.
Az utastérszűrő megtisztítja a vezető és az utasok által belélegzett levegőt, az aktívszenes szűrő pedig képes felfogni a kellemetlen szagokat is. Évente legalább egyszer vagy 15000 km megtétele után cserélni kell.
A szennyezett, régen cserélt pollenszűrő számtalan kellemetlenséggel és veszéllyel jár:
Szennyezés belégzése: A pollenszűrő visszatartja a port, növényi polleneket és számos mikroorganizmust. Így óvja egészségünket.
Fáradtság és csökkent utazási biztonság: A szennyezett levegő kényelmetlenséget és fáradtságot okoz, ez pedig jelentősen csökkenti a vezető koncentrációját és növeli a baleset kockázatát.
Bepárásodott ablak és rossz látás viszonyok: A szennyező anyagokon felhalmozódik a nedvesség, ami bekerül az utastérbe és párásodást okoz.
A légkondicionáló rendszer csökkent hatékonya: Az idővel eltömődő pollenszűrő a szellőzőventilátor teljesítményének csökkenéséhez vezet, az utastérbe áramló levegő mennyisége csökken.
Allergiás reakció: A szennyezett pollenszűrő tüsszögést, orrdugulást okozhat. Még azokat is irritálhatja, akik nem allergiásak.
Köszönjük, hogy üzenetet küldött!
Hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot!